گردشگری

گردشگری

گردشگری
گردشگری

گردشگری

گردشگری

بلیط چارتر

هنگام خرید بلیط چارتر ابتدا قیمت بلیط چارتر را بررسی کنید و بهترین قیمت بلیط هواپیما یا بلیط ارزان چارتر خریداری کنید, مزایا و معایب بلیط چارتر را بهتر بشناشید و بلیط ارزان چارتری تهیه کنید. 

بلیط چارتر چیست؟

چارتر به طور کلی به معنای دربست کردن یا اجاره کردن استفاده می شود و تنها برای بلیط هواپیما نیست، که برای رزرو هتل یا وسایل نقلیه‌‌‌ ی مسافرتی مثل قطار و کشتی ، اتوبوس نیز به‌‌‌ کار گرفته می شود. اما این واژه در ایران تنها برای بلیط هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.

آژانس های مسافرتی در مسیرهای پرتردد هوایی، بخشی یا کل صندلی های هواپیما را برای مدت معلوم پیش خرید می کنند و آن را بفروش می رسانند. قیمت بلیط چارتر را ایرلاین ها تعیین نمی کنند و آژانس ها و شکرت های چارتر کننده که صندلی ها را پیش خرید کردند نرخ گذاری می کنند. حال اگر این آژانس ها هواپیمایی نتوانند همه تمام بلیط های هواپیما را به فروش برسانند که ملزم به پرداخت بهای همه بلیط خواهند بود، در نتیجه برای جلوگیری از وقوع ضرر احتمالی قیمت آن را کاهش می دهند (البته این کاهش با نزدیک شدن به ساعت پرواز رخ می دهد) تا تمام بلیط ها بفروش برسند.

مزایای بلیط چارتر

تنها و بهترین مزایای بلیط چارتر قیمت پایین آن نسبت به بلیط سیستمی است البته این ملزم به نزدیک شدن به ساعات پرواز است و در شرایط که بلیط های بفروش نرفته باشند. و در نهایت آژانس های که بلیط چارتر عرضه می کنند قیمت آن را پایین می آورند و با سود کم آن را بفروش می رسانند.

معایب بلیط چارتر

* بلیط چارتر برخلاف بلیط سیستمی قیمت بلیط آن برای همه سنین یکسان است و هیچ تخفیفی برای افراد بزرگسال یا کودکان در نظر نمی گیرد.

بلیط چارتر برخلاف بلیط سیستمی تنها در مسیر های پرتردد وجود دارد نه همه مسیر های هوایی.

زمانی که بلیط چارتر خریداری می کنید اگر از سفر منصرف بشوید یا مشخصاتان را اشتباه وارد کرده باشید این امکان وجود ندارد که بلیط تان را تغییر دهید یا کنسل کنید.

بلیط چارتر در ایم خاص گاها قیمت آن از بیلط های سیستمی نیز فرارت می رود و این تنها به بالا رفتن نرخ تقاضا ارتباط دارد، که اگر در پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی دیده باشید نرخ بلیط ها افزایش پیدا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.