گردشگری

گردشگری

گردشگری
گردشگری

گردشگری

گردشگری

آفریقای ایران کجاست؟

آفریقای ایران کجاست؟

خارتوران یا توران دهستانی در منطقه حفاظت شده از توابع بخش بیارجمند، شهرستان شاهرود در استان سمنان که به آفریقای ایران معروف است واقع شده.در ادامه با تیک تریپ همراه باشید.

خارتوران، موقعیت منحصربفردش را مدیون وضعیت جغرافیای استان سمنان است، این استان به دلیل امکانات مناسب طبیعی جایگاه مناسبی برای حیات وحش بوده، که در قسمت های شمالی آب و هوایی سردسیر، زمینی جنگلی و شرایطی کوهستانی دارد و در بخش میانی تبدیل به دشت شده و در بخش جنوبی نمکزار و کویری است بنابراین هرجانوری در این استان می تواند سکونت داشته باشد، پوشش گیاهی در این منطقه شامل: قیچ، درمنه، کاروان کش، خار شتر، گون، گز و تاغ می باشد.

خارتوران با وسعت 1/4 میلیون هکتار، بزرگترین منطقه حفاظت شده کشور که در منتهی الیه شرق استان سمنان و 140 کیلومتری جنوب شرقی شهر شاهرود و در شمال کویر مرکزی ایران قرار گرفته است و شگفتی های بسیاری برای گردشگران و محققان گونه های جانوری دارد، خارتوران اهمیت خود را مدیون وجود نوع کمیابی از گورخر است که به نام گورخر ایرانی شناخته شده و از نظر تعداد، نوع و گونه، نه تنها در ایران بلکه در دنیا کم نظیر هست گورخر هایی متفاوت که راه راه ندارند و خاکی رنگ هستند، خارتوران دومین منطقه بیوسفر جهان و مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی نیز می باشد که بسیار حائز اهمیت است.

ادامه مطلب

#ایران #آفریقا #خارتوران #شاهرود #طبیعت_گردی #تریپ #کویر 

تیک تریپ سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما (بلیط سیستمی و بلیط چارتر ) رزرو هتل در اکثر نقاط جهان و استرداد آنلاین پروازهای داخلی


جام جهانی 2018

جام جهانی 2018

جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در کشور روسیه برگزار خواهد شد، که به میزبانی 11 شهر در روسیه (مسکو , سن پترزبورگ , کالینینگراد , قازان نیژنی نودوگورود , سامارا, ولگا گراد , سارانسک , روستوف , سوچی و یکاتینبورگ) برگزار میشود.

بسیاری از

هواداران فوتبال از سرتاسر جهان برای دیدن بازی های جام جهانی 2018 خود را به این

کشور میرسانند. همان طور که میدانید بازی های جام جهانی با حضور 32 کشور از نقاط

مختلف دنیا و میلیون ها هوادار برگزار میشود ، این رقابت ها تاثیر بسزایی را در

صنعت گردشگری کشور میزبان جام جهانی میگذارد، گاها ده ها سال رونق صنعت گردشگری را

بهبود می بخشد. در ادامه با تور جام جهانی روسیه و قیمت، خرید بلیط (بلیت) جام

جهانی و بازی های ایران در جام جهانی با تیک تریپ همراه باشید.

تیک تریپ سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما (بلیط سیستمی و بلیط چارتر ) رزرو هتل در اکثر نقاط جهان و استرداد آنلاین پروازهای داخلی


پرواز اکونومی

پرواز اکونومی

اکونومی (Economy Class ) واژه ای فرانسوی به معنای اقتصاد و صرفه جویی است، اکونومی به پرواز ارزان قیمت و به صرفه معروف بوده، در این کلاس پروازی که قسمت اعظمی از صندلی های هواپیما را به خود اختصاص داده است امکانات کمی در اختیار مسافر قرار داده میشود.در ادامه با تیک تریپ همراه باشید.

صندلی های اکونومی، صندلی های معمولی بوده و بسته به نوع هواپیما در ردیف های دو سه دو، دو چهار دو یا سه سه در کنار هم قرار گرفته میشود.

کلاس های اکونومی در طول پرواز برای آسودگی مسافران و اینکه مسافر تایم خود را به راحتی بگذراند مجله یا روزنامه در اختیارشان قرار می دهند و یا گاهی در سفرهای طولانی تصاویری از جاذبه های ایران و یا یک فیلم کوتاه برای مسافر پخش میشود، اگر پرواز مسافر شب باشد پتو و بالشت در اختیار مسافر قرار میگیرد.

پرواز اکونومی در مسیرهای طولانی صبحانه، ناهار، میان وعده و شام در هواپیما سرو میشود که این مورد بستگی به ساعت پرواز دارد، غذاهای سرو شده در دو مدل مختلف بوده و مسافر می تواند فقط از این دو نوع غذا یکی را انتخاب کند، سرو نوشیدنی در طول پرواز یک بار انجام میشود اما در پرواز های که طول پرواز بیشتر از سه الی چهار ساعت است سرو نوشیدنی به دفعات افزایش می یابد.

هر مسافر در بخش اکونومی می تواند یک ساک به وزن 7 کیلوگرم را با خود به داخل هواپیما حمل کند در شرایطی که ابعاد آن بزرگتر از قفسه ی هواپیما نباشد.

مجله گردشگری تیک تریپ

تیک تریپ سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما (بلیط سیستمی و بلیط چارتر ) رزرو هتل در اکثر نقاط جهان و استرداد آنلاین پروازهای داخلی


انواع کلاس پروازی درهواپیما ها

انواع کلاس پروازی درهواپیما ها

فرست کلس (First Class) در واقع لوکس ترین و گرانترین کلاس پروازی است.در این پرواز تعداد صندلی های محدود است و معمولا تعداد آنها به 20 عدد در یک هواپیما میرسد.

صندلی های فرست کلس با فاصله زیاد از هم یزرگ و راحت هستند که هر کدام دارای تلویزیون و وسایل تفریحی مجزای برای مسافران این کلاس پروازی را دارند.

نوع پذیرایی در این کلاس لوکس تر و مهمانداران نیز با تجربه هستند، جالب است بدانید هنگام سوار شدن به هواپیما نیز در این کلاس متفاوت و مسافران بدون معطلی سوار هواپیما میشوند البته سالن استراحت مجزا و ترانسفر اختصاصی تا هواپیما نیز از دیگر تسهیلاتی است که در اختیار مسافران در این کلاس پرواز قرار می دهند.

کلاس تجاری (Business class) یا بیزینس کلس امکانات قابل توجهی نسبت به کلاس اکونومی دارد همچنین مقدار بار مجاز مسافران بیزنس کلس از مسافران اکونومی نیز بیشتر است.

صندلی های هواپیما در این پرواز، با هم فاصله ی بیشتری به نسبت صندلی های پروازهای اکونومی دارند، پذیرایی در این کلاس معمولا با غذای گرم سرو می شود، و امکانات رفاهی در این کلاس پروازی نیز بیشتر است ، مثلا حوله‌ی گرم، مانیتور و هدفون برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی دارند.

کلاس اکونومی (Economy Class) را میتوان به ارزانترین روش سفر با هواپیما تعریف کرد در این نوع کلاس پروازی امکانات زیادی در اختیار مسافران قرار نمی دهند، و معمولا به تعدادی محدود روزنامه و مجله تبلیغاتی ختم میشوند. در برخی از ایرلاین ها که پرواز آنها کمتر از دو ساعت است پذیرایی نیز انجام نمیشود و در برخی مواقع برای نوشیدنی یا غذا درخواستی باید مسافران اکونومی پول پرداخت کنند.

در برخی از پروازهای اکونومی مانیتور و و هدفون هم در نظر گرفته شده که مسافران نقش زیادی در تغییر برنامه های آن ندارند.

کلاس اکونومی بیشترین صندلی‌ها هواپیما را به خود اختصاص می‌دهد.

تیک تریپ سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما (بلیط سیستمی و بلیط چارتر ) رزرو هتل در اکثر نقاط جهان و استرداد آنلاین پروازهای داخلی


تیک تریپ

تاریخ و ورزشگاه بازی های ایران در جام جهانی 2018

بازی اول تیم ملی کشورمان مقابل مراکش انجام خواهد شد. به همین ترتیب در ادامه با اسپانیا و سپس با پرتغال بازی خواهیم نمود و به این ترتیب مرحله گروهی به پایان خواهد رسید.

1. بازی اول در تاریخ 25 خرداد 97 ساعت 18:30 به وقت تهران، در ورزشگاه سنت پترزبورگ شهر سنت پترزبورگ بین ایران و مراکش خواهد بود

2. بازی دوم در تاریخ 30 خرداد 97 ساعت 21:30 به وقت تهران، در ورزشگاه کازان شهر کازان بین ایران و اسپانیا خواهد بود

3. بازی سوم در تاریخ 4 تیر 97 ساعت 21:30 به وقت تهران، در ورزشگاه موردویا شهر سارانسک بین ایران و پرتغال خواهد بود

توصیه‌های مسافرتی در تور جام جهانی روسیه ٢٠١٨

 جایگاه قرار گیری در استادیوم

جایگاه بلیت های CAT 3 ، در پشت دروازه های ورزشگاه قراردارند.

جایگاه بلیت های CAT 2 ، در محدوده کرنرها قراردارند.

جایگاه بلیت های CAT 1 ، در امتداد خط طولی زمین فوتبال قراردارند.

طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی روسیه 2018 ، کلیه تماشاگران در صورت داشتن بلیت مسابقات و ارائه کارت هواداری، می توانند به صورت کاملا رایگان از سیستم حمل و نقل ریلی بین شهرهای برگزاری مسابقات استفاده نمایند.

ویزا 

دریافت ویزا لازم نیست هواداران فوتبال نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت. این قانون ۱۰ روز قبل از برگزاری مسابقات اجرا خواهد شد و تا ۱۰ روز پس از پایان جام ادامه خواهد داشت.

آب‌وهوا 

آب‌وهوا معتدل خواهد بود حتما آب‌وهوای روسیه را با آن زمستان‌های سخت و طاقت‌فرسایش به یاد دارید، اما خبر خوب این است که آب‌وهوا در طول دوره جام جهانی نسبتا گرم است، و چیزی حدود ۲۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

تبدیل ارز

تبدیل ارز را فراموش نکنید ارز کشور روسیه روبل است و یک روبل روسیه تقریبا ۵۶ تومان ایران است.

تیک تریپ

تیک تریپ سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما (بلیط سیستمی و بلیط چارتر ) رزرو هتل در اکثر نقاط جهان و استرداد آنلاین پروازهای داخلی