گردشگری

گردشگری

گردشگری
گردشگری

گردشگری

گردشگری

دره شیرز

 دره شیرز یا تنگه شیرز یکی از زیباترین مناطق طبیعت گردی ایران زیبا در 50 کیلومتری شهر کوهدشت استان لرستان واقع گردیده است. دره شیرز بسیار زیبا و شگفت انگیز است. با صخره هایی سر به فلک کشیده، آرامشی کم نظیر و طبیعتی بکر و سرسبز همراه مجله گردشگری تیک تریپ باشید. به غرب ایران سفر میکنیم تا گوشه ای از زیبایی دره شیرز را توصیف کنیم.


ادامه مطلب ...

کلوت شهداد

 زمانی که به شهداد سفر می کنید، اگر در زمان طلوع و غروب آفتاب در میان کلوت ها قرار گیرید طلوع و غروبی شگرف تجربه و در ادامه آسمانی پر ستاره و آرام را شاهد خواهید بود. انقدر غرق آسمان خواهید بود که انگار برای اولین بار است چشم به دنیا باز و آسمان را نگاه می کنید. کلوت های شهداد شما را به رویایی که در واقعیت درهم آمیخته می برد. سکوت و آرامش کویر تجربه ای عمیق، فراموش نشدنی و رویایی که در زمان و مکان گم می شوند را رقم می رند.


ادامه مطلب ...

باورهای غلط درباره هواپیما

آیا امکان باز شدن در هواپیما هنگام پرواز وجود دارد؟

ترس بزرگیست که درب هواپیما در حال پرواز باز شود یا کسی اقدام به این کار بکند، باید بدانید این امکان وجود ندارد و یا چیزی به نام دستگیره درب هواپیما وجود ندارد که بخواهد باز کند. جالب است بدانید زمانی که هواپیما در حال پرواز است تحت فشار قرار می گیرد اما بدنه و درب هواپیما می توانند در برابر هزاران پوند فشار مقاوت بکنند.

آیا یک حفره در هواپیما تمام اشیا و مسافرین را به بیرون می برد؟

این باور که با یه حفره شما به بیرون رانده می شوید کاملا اشتباه است. البته باید به میزان حفره ایجاد شده و و علت آن را و فشار وارد شده به کابین و بدنه هواپیما بستگی دارد. خب اگر حفره براساس انفجار یک بمب یاشد قطعا باعث نقض فنی و شکاف عظیم در کابین می شود که همه را بیرون می برد.

آیا مدفوع مسافران را در حین پرواز به بیرون از هواپیما می‌ریزند؟

این یکی از شایع ترین مواردی است که برای هواپیماها ساخته اند، باید بدانید این امکان وجود ندارد و تا زمان فرود هواپیما، فضولات در داخل مخزن نگهداری می شوند و بعد از فرود توسط مسئولین این امر تخلیه می شود. و اینکه در زمان پرواز مدفوع به بیرون از هواپیما ریخته می شود تنها فقط یک شایعه است.

برای خرید بلیط هواپیما سیستمی و بلیط چاتر به سامانه جستجو تیک تریپ مراجعه فرماید.


منبع : باورهای غلط درباره هواپیما

مزایای بلیط سیستمی

مزایای بلیط سیستمی

– یک بارزترین مزایای خرید بلیط سیستمی این است که شما از چندین ماه قبل امکان خرید بلیط هواپیما را دارید و قیمت آن ثابت است. و به بدون هرگونه استرس و ریسک پذیری و با خیالی راحت به برنامه ریزی مسافرتان می پردازید.

– یکی دیگر از مزایای بلیط سیستمی این است که شما از پرواز منصرف و برنامه ریزی تان تغییر کرده است بلیط تان را کنسل (استرداد) کنید البته این امکان همراه با کسر جریمه است.

– هنگامی که شما بلیط هواپیما را خریداری کرده اید و متوجه شده اید که مشخصات تان را اشتباه وارد کرده اید یا بخواهید کلاس پرواز خود را تغییر بدهید.البته این امکان نیز با کسر جریمه همراه است.

– زمانی که بلیط هواپیما را خریداری می کنید قیمت بلیط هواپیما در سنین مختلف متفاوت است که همراه با تخفیف است، به این معنی است که قیمت بلیط خردسال ، کودک و بزرگ سال باهم متفاوت است.

– تنوع بالای مسیر های پرواز، به این معنی است که برخلاف بلیط چارتر که تنها در مسیر های پرتردد وجود دارد ولی بلیط سیستمیمسیر های پروازی بیشتری را دارا است.

معایب بلیط سیستمی

– تنها معایب بلیط سیستمی در مقابل بلیط چارتر این است که این نوع بلیط قیمت بالای را دارد البته در برخی مواقع اگر در مقایسه بابلیط چارتر در نظر بگیریم.


منبع : مجله گردشگری تیک تریپ

روستای درکش

 روستای درکش در 30 کیلومتری شهر آشخانه و 70 کیلومتری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد، درکش با طبیعتی جنگلی و کوهستانی، چشمه‌سارها و آبشارها از غنی‌ترین و تنها ذخیره‌گاه جنگل‌های بلوط شرق کشور است. درکش با وجود باغ‌های میوه، انواع گیاهان دارویی، حیات وحش کم نظیرش، تپه‌های باستانی و چشم انداز های فوق العاده زیبایش یکی از مناطق گردشگری بکر منطقه محسوب می شود. با تیک تریپ همراه باشید.

ادامه مطلب ...