گردشگری

گردشگری

گردشگری
گردشگری

گردشگری

گردشگری

کیش


1- جزیره ی کیش با مساحت 91 کیلومتر، حاشیه ساحلی 43 کیلومتری و شکل بیضی در خلیج فارس قرار دارد، در سال 1349 با سرمایه گذاری و توجه به این جزیره، کیش به مرکز بین المللی توریستی تجاری تبدیل شد، این جزیره زیبا و خوش آب و هوا در فصول پاییز و زمستان با سواحل ماسه ای، در گذشته جزیره ی تفریحی قشلاقی خانواده سلطنتی ایران بوده.

2-جزیره ی کیش هیچ گونه رودخانه دائمی نداشته و آب شیرین از منابع آب های بیشمار زیر زمینی تامین می شود، کیش تنها جزیره در محدوده خلیج فارس است که دارای قنات آب شیرین بوده به همین دلیل نقش مهمی برای مردمان جنوب کشور داشته است و یکی از قطب های بازرگانی مهم در کشور بوده.

3- جالب است بدانید که جزیره ی کیش جزء 4 نقطه دنیا می باشد که درصد بالایی از اکسیژن در آنجا وجود دارد، نه تنها در جزیره های اطراف بلکه در کشورهای همسایه نیز همچین درصد اکسیژنی یافت نمی شود، این جزیره زیبا برای بیماران تنفسی و شیمیایی بسیار مفید بوده و بودن استفاده از دستگاه های تنفسی نیز می توانند در آنجا تنفس کنند.

4- درآمد اصلی بومیان این جزیره از کشاورزی، پرورش نخل خرما، صادرات پیاز و تنباکو است، نکته قابل توجه این است که در حدود 40 سال پیش شغل اصلی مردم جزیره کیش صید مروارید بوده و به دلیل تنوع زیاد در صدف ها رونق بسیاری داشته.

5- یکی از جاذبه های شگفت انگیز و تاریخی این جزیره ی منحصربفرد، شهر باستانی حریره می باشد که به سده 5 تا 10 هجری قمری تعلق دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

تیک تریپ سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما (بلیط سیستمی و بلیط چارتر ) رزرو هتل در اکثر نقاط جهان و استرداد آنلاین پروازهای داخلی

منبع : مجله گردشگری تریپ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.