گردشگری

گردشگری

گردشگری
گردشگری

گردشگری

گردشگری

سنت باسیل


کلیسای سنت باسیل به دستور ایوان مخوف یا همان ایوان چهارم در سال 1554 از چوب ساخته شد اما بعد از گذشت 6 ماه در سال 1555 میلادی دستور ساخت کلیسا از سنگ داده شد که ساخت آن 6 سال به طول انجامید که تاریخ به پایان رسیدن این بنا مقارن شد با جشن شفاعت حضرت مریم که در تمام کلیسا ها حتی کلیساهای نیمه تمام تقدیس می شدند و هر کلیسا نام یکی از مقدسین را به خود می گرفت.

چهار گنبد این کلیسا نام خود را از مقدسینی گرفتند که در جنگ با قزان‌ها شجاعت به خرج داده بودند و سه محراب دیگر نیز به نام دو تن از امپراطوران روسیه و جشن نزول خداوند بر اورشلیم نام‌گذاری شد. اما ساختمان اصلی کلیسا با نام شفاعت مریم مقدس برای شکرگزاری پیروزی در جنگ با قزان‌ها نام‌گذاری شد که محراب‌های دیگر کلیسا نیز امروز با همین نام شناخته می شوند.
کلیسای سنت باسیل شامل 9 کلیسا است که بر روی یک پایه ساخته شده اند و همگی به کلیسای اصلی مرتبط می شوند. کلیسای اصلی به خیمه‌ای بلند منتهی می‌شود و ۹ کلیسای کوچک دیگر توسط گنبد‌های کوچک از یکدیگر متمایز هستند.

منبع : تیک تریپ

تیک تریپ سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما (بلیط سیستمی و بلیط چارتر ) رزرو هتل در اکثر نقاط جهان و استرداد آنلاین پروازهای داخلی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.